CARIERĂ – Vacanțăăă! Oare să-mi dau demisia acum?

ETICHETE: ,

În sfârșit! A venit vara! Soare și liber la distracție, fiecare cât îl ține. Vara lucrurile se văd mai frumoase pentru că soarele pare că luminează și in interiorul nostru. Ne simțim mai optimiști și mai încrezători în noi, în puterile noastre. Așa se face că zilele acestea, mi s-au intersectat drumurile cu mulți oameni care îmi spuneau fericiți că și-au luat sau își vor lua vacanță/concediu…de tot, adică: “Gata, după concediul ăsta nu mă mai întorc la serviciu. Îmi dau demisia!”

 

Demisia și jobul “nasol” (a se citi “prost”)

Client —“Cum de ce? Uite d’aia: că nu mai pot! M-am săturat de jobul ăsta nasol!”

Eu (Life coach) —“Și de ce zici că e <<nasol>> ?”

Client —“Păi, fiți atentă: m-am angajat acum 6 luni. Eram așa de fericit! Și după ce m-a angajat, șeful meu pleacă el. Am crezut că angajeaza altul în locul lui. Nici pomeneală! A rămas postul neocupat până azi. Și eu fără un șef, fără cineva care să-mi spună ce să fac, dacă fac bine… Știi cum e să nu te bage nimeni în seamă 6 luni??? Mă mir că mi-au dat salariul până acum pentru că zici că sunt invizibil, nu mă întreabă nimeni nimic. Am încercat să vorbesc cu unii, cu alții, dar toți îmi spuneau același lucru: “Nu ești în departamentul nostru. Ai răbdare până angajează pe cineva în locul șefului tău care a plecat!” Păi câtă răbdare să mai am?! Îmi găsesc singur sarcini de lucru în fiecare zi…Nu mai pot, m-am săturat! Îmi dau demisia!”

Cam da, avea dreptate. Era un job prost pentru că îl făcea să se simtă inutil, se plictisea, nu interacționa cu ceilalți colegi, nu era apreciat, nu era evaluat, era un mediu nemotivațional și lipsit de energie. Avea un singur plus: salariul pe care îl primea în ciuda ne-muncii. Dar și așa, orice renunțare la ceva presupune un plan de rezervă. Adică la ce să te gândești înainte să-ți faci exit-ul de la locul de muncă.

 

Trei întrebări la care să răspunzi înainte să-i pui șefului demisia pe masă

 

Ești un pachet de nervi și simți că s-a umplut paharul. Și fără urmă de ezitare, iei o foaie de hârtie și începi să scrii hotărât: DEMISIE. Foarte bine. Dar după…știi ce-o să faci, știi clar ce-ți dorești de la următorul job și mai ales, ai ales bine momentul pentru a face acest pas?

Ia-ți un moment de pauză și înainte să-i înmânezi șefului tău foaia eliberatoare, încearcă să răspunzi (singur sau împreună cu un life coach) la următoarele întrebări:

  1. Ce-ți dorești?

E clar că știi ce nu-ți dorești: ce îți oferă jobul actual. E prea puțin, prea plictisitor, prea departe, prea rutinier, prea epuizant…E bine să știi clar ce vrei în primul rând pentru tine, ca să-ți cauți cât mai ușor următorul job, dar și pentru când șeful tău te va întreba DE CE ? Și chiar dacă nu ați avut o relație prea grozavă voi doi, cel mai bine e să-ți prezinți motivele astfel încât demisia să fie văzută ca un lucru firesc, deloc sfidător și care să lase loc și de o recomandare onestă necesară în evoluția profesională ulterioară. Indiferent că vrei: un salariu mai mare sau dezvoltarea carierei, un job mai aproape sau un program de lucru flexibil sau pur și simplu îți dorești un echilibru între job și viața de familie…este important să-ți fie clară motivația alegerii noului loc de munca pentru a evita retrăirea unor frustrări și nemulțumiri deloc anticipate.

2.Ce/cine s-a schimbat: jobul sau tu?

Nu toate demisiile înseamnă renunțarea la un job prost. Există situații când jobul pe care-l aveai de mult timp și care îți plăcea să nu te mai mulțumească. Și pot fi multe motive care să explice această nemulțumire:

a) Ai epuizat toate căile posibile  de promovare în cadrul companiei și tot simți că vrei mai mult.

b) Compania/instituția este într-un proces de reorganizare și chiar dacă nu ești dat afară, ți se impun alte reguli organizaționale care simți că te încorsetează,  ți se par frustrante.

c) Schimbările în viața personală te obligă să-ți schimbi și viața profesională, iar actualul loc de muncă nu îți poate răspunde nevoilor actuale.

3.Este oportună această schimbare în viața ta?

Dacă te regăsești într-una din situațiile de mai jos, este posibil ca răspunsul să fie fără îndoială DA.

  • Când te întreabă cineva cu ce te ocupi, te aricești brusc și simți nevoia să schimbi repede subiectul.
  • În fiecare zi te târăști spre serviciu și odată ajuns, numeri orele până la venirea week end-ului.
  • Ți-ai pus sub lupa viața personală și ai decis că acum e momentul să faci schimbări în viața profesională.
  • Ai încercat la actualul loc de muncă să faci lucrurile să meargă mai bine (să primești alte sarcini, să-ți renegociezi salariul, să-ți îmbunătățești relațiile cu șeful sau/și cu colegii, să-ți fie recunoscute meritele etc), dar fără succes.

 

Life Coachingul și demisia: “To do or not to do?”

 

Life Coachingul te poate ajuta să găsești răspunsul bun pentru tine la această întrebare. Și fiecare dintre noi ar trebui să știe ce înseamnă “răspuns bun” pentru el. Numai că unii au nevoie uneori să descopere acest lucru ajutați de cineva: poate fi un prieten cu care stai de vorbă sau poți să-i faci o vizită mamei tale și să-i ceri și ei sfatul; sau poți alege să-ți programezi o ședință de life coaching. Și asistat fiind de un specialist nepărtinitor, să iei cea mai bună decizie pentru tine. Nu știu ce ți-ar putea spune prietenul tău sau ce sfat ce ți-ar da mama ta; știu doar că din perspectiva unui life coach, singurul motiv bun pentru a demisiona este atunci când acest gest reprezintă următorul pas spre o viață mai bună (Caroline Ceniza-Levine în articolul “The Only Good Reason To Quit Your Job”, Forbes, 18 febr. 2013).

 

Dacă te regăsești și tu în situația de mai sus, este posibil să nu te mai atragă deloc jobul pe care-l ai. Și atunci, poți încerca să-ți programezi o sesiune de life coaching pentru a răspunde cât mai sincer la întrebarea “Îmi place ce fac în prezent?” și de a face cea mai bună alegere în ceea ce privește un nou job. Pentru că de multe ori, o viață împlinită pe plan profesional poate aduce schimbări pozitive în toate celelalte laturi ale vieții tale.

Citește mai multe despre life coaching aici.

Cunoști și alți colegi sau prieteni care ar dori să știe cum să acționeze într-o astfel de situație? Dă SHARE  sau LIKE acestui articol.

Și nu uita: Keep smiling and live your life at your best!